Projecten

YKL Track Record

cinemasia

Dit film festival ken ik al jaren als bezoeker en ik ben ontzettend blij dat ik nu onderdeel ben van de grote CinemAsia familie. Als Festival Coördinator was ik verantwoordelijk voor de planning, uitvoering en afronding van de 9de editie en de quarterly screenings in 2016.

Naast het bewaken van de deadlines, aansturen van het core team en bijspringen waar nodig, coördineerde ik ook de marketing planning van het festival en de quarterly screenings.

In totaal bereikte CinemAsia in 2016 zo’n 8.500 bezoekers (20% meer dan 2015) en  verliep de organisatie van het festival en quarterly screenings soepel en gestructureerd.

  • Ontwikkeling van een lespakket Chinees met songteksten van Wu Yue Tian
  • 13 docenten Chinees die het hebben gebruikt
  • 7 klassen die bij het concert waren
  • Landelijke media aandacht

In 2014 kwam de meest populaire poprock formatie uit Taiwan, Wu Yue Tian (Mayday), naar Europa voor concerten in SSE Arena London, Le Zenith Parijs en Heineken Music Hall Amsterdam. Door de promoter Orientouch Entertainment werd ik aangesteld als de project manager van Nederland en was ik verantwoordelijk voor de algehele coördinatie, logistiek en marketing & promotie van het concert in Nederland.

Eén van de marketingdoelstellingen was het bereiken van Nederlands publiek. Om dit te bewerkstelligen heb ik samen met een docente Chinees een lespakket ontwikkeld, geschikt voor middelbare scholieren en studenten die Chinees in hun pakket hadden. Aan de hand van de nummers en songteksten van Mayday werden er taaloefeningen gemaakt. Het lespakket werd door 13 docenten Chinees opgevraagd, die het gebruikten in hun lessen op middelbare scholen, hogescholen en universiteiten. Op de avond van het concert waren er leerlingen  en studenten van 7 scholen aanwezig. Door dit lespakket was er aandacht in de landelijke media, waaronder NOS op 3, Radio Eenvandaag, Volkskrant, NRC Next en in de Revu.

  • Instagram campagne “Share your Life with Eason”
  • Vergroten van event awareness en engagement

Eason Chan is de meest populaire popzanger in Zuid-Oost Azië, die voor volle stadions en arena’s staat. In 2012 was hij de eerste Aziatische artiest die een show gaf in The O2 London en een record vestigde als eerste Aziatische artiest die in 20 minuten 8.000 tickets verkocht. Hij is tevens één van de artiesten waar ik van jongs af aan naar luister. Daarom extra bijzonder en een grote eer om te werken aan zijn Europese tournee in 2014 georganiseerd door promoter Orientouch Entertainment.

Ik was verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het marketingplan voor het concert in London en de marketing coördinatie met het team in Parijs. Vanwege het thema van het concert heb ik een Instagram campagne opgezet om de event awareness en engagement te vergroten onder de fans in Europa. Fans konden via Instagram hun “kleine dingen in hun leven” delen met #sharelifewitheason. Deze campagne liep vier weken voorafgaand aan het concert en elke week werd een ander thema nummer bekend gemaakt. Geïnspireerd op dat nummer konden fans dan de kleine, maar belangrijke dingen uit hun leven delen. Naast een wekelijkse compilatievideo, kwam een selectie van de foto’s ook terug in een video voorafgaand aan het concert in Londen en Parijs.

In opdracht van Podium Mozaïek, een internationaal cultuurpodium in Amsterdam West, heb ik in 2012/2013 het buurtfestival WESTwaARTS geprogrammeerd en gepromoot. Dit was mijn eerste klus als programmeur. Het was een ontzettende kick om te zien dat het programma bij het publiek in de smaak viel en dat het festival een intieme, gezellige, persoonlijke sfeer uitstraalde. Het festival was een mooie gelegenheid voor buurtbewoners om elkaar te ontmoeten, samen te werken aan het festival en vooral samen te genieten van het uiteenlopende cultureel programma.

Marketing assistent voor:

  • DUO Eason Chan World Tour London Concert 2012
  • Jam Hsiao World Tour London Concert 2012
  • The Big Four World Tour London Concert 2013
  • Business and Sales Manager bij:
  • Sandy Lam Live in London 2013

    orientouch-e.com
  • Programmering en marketing voor winter WESTwaARTS, WESTwaARTS 2013
  • Project assistent in opdracht AVRO-Vondel CS

    podiummozaiek.nl

Marketing medewerker en fondsenwerving voor het kunstproject China op de Kaap 2013

chinaopdekaap.nl

  • Assistent programmering Familietent Houtfestival 2012
  • Assistent programmering Familietent Houtfestival 2013

    houtfestival.nl